До Надвірнянського бюро правової допомоги дуже часто звертаються громадяни  щодо питання : «Порядок присвоєння кадастрового номера земельній ділянці».

Про порядок присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці розповідає фахівець Надвірнянського бюро правової допомоги Людмила Туєшин.

Кадастровий номер – що це таке?
Кадастровий номер земельної ділянки – це індивідуальний цифровий код (номер) земельної ділянки, що не повторюється на всій території України, присвоюється земельній ділянці з метою її ідентифікації та зберігається за нею протягом усього часу існування такої ділянки.

Навіщо потрібен кадастровий номер?

Відповідно до законодаства, наявність у земельної ділянки такого унікального кадастрового номера обов’язкова.

На сьогодні, без кадастрового номера неможливо здійснити будь-яку юридичну операцію з земельною ділянкою:

  • продаж;
  • дарування;
  • спадщина;
  • застава;
  • обмін;
  • поділ чи об’єднання;
  • продаж будинку чи будівлі, розташованій на ділянці.

Важливо! Кадастровий номер присвоюється земельній ділянці незалежно від форми власності. У разі переходу права власності на земельну ділянку від однієї особи до іншої, виникнення інших, крім права власності, речових прав на земельну ділянку, зміни речових прав на земельну ділянку, інших відомостей про неї кадастровий номер не змінюється.

Як отримати кадастровий номер?

Перший крок, що потрібно зробити власникам земельних ділянок, право власності на які посвідчено Державним актом без зазначення кадастрового номера, це звернутися до землевпорядної організації, яка має в штаті сертифікованого інженера-землевпорядника;

другий крок - замовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), яка є основою для отримання кадастрового номера. Саме на підставі даної документації відбувається державна реєстрація земельної ділянки;

третій крок - після отримання вищезгаданої документації, необхідно звернутися в центр надання адміністративних послуг та замовити послугу «Державна реєстрація земельної ділянки з видачею витягу з Державного земельного кадастру».

Разом з цим подаються наступні документи:

  • заява ( у паперовій або електронній формі) про державну реєстрацію земельної ділянки встановленої форми;
  • оригінал документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) в паперовому та електронному вигляді, яка є підставою для формування земельної ділянки.

Крім того, дану адміністративну послугу, можливо замовити на офіційному веб-сайті Єдиного державного порталу адміністративних послуг у розділі «Природні ресурси та екологія», у підрозділі «Земля». Державна реєстрація земельної ділянки здійснюється шляхом відкриття Поземельної книги в паперовому і в електронному вигляді. Номер Поземельної книги відповідає кадастровому номеру земельної ділянки.

Через   днів після замовлення на підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику безоплатно видається витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, або мотивована відмова у державній реєстрації.

Для можливості розпорядження земельною ділянкою (здачі в оренду, продажі) необхідно зареєструвати право власності на земельну ділянку в Реєстрі речових прав на нерухоме майно. Для цього необхідно звернутися із заявою про державну реєстрацію права власності на земельну ділянку до державного реєстратора відділу ЦНАП або нотаріуса. Ви вправі звернутись до будь якого відділу ЦНАП в межах області за місцезнаходженням земельної ділянки, або до нотаріуса в межах нотаріального округу.

 

Також детальну інформацію щодо отримання безоплатної правової допомоги можна дізнатися, зателефонувавши за номером «гарячої лінії» системи безоплатної правової допомоги 0 800 213 103 (цілодобово та безкоштовно у межах України зі стаціонарних та мобільних телефонів).