Приватизація земельних ділянок регулюється Земельним кодексом України, Законами України «Про державний земельний кадастр», «Про землеустрій», «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», іншими законами та підзаконними нормативними актами. Якщо ви є власником житлового будинку, право власності на який зареєстровано, і який розташовується на не приватизованій земельній ділянці, то саме час зайнятись оформленням права власності на землю.

П.3 розділу VII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про державний земельний кадастр» визначено: «кадастровий номер на таку земельну ділянку присвоюється за заявою власників таких об’єктів на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). Забороняється вимагати для присвоєння земельній ділянці кадастрового номера інші документи. Такий кадастровий номер є чинним з моменту присвоєння.»

Відповідно до ст.26 Закону України «Про землеустрій», розробниками документації із землеустрою є юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою; та фізичні особи-підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.

В першу чергу необхідно звернутися до землевпорядної організації для розробки документації із землеустрою щодо встановлення/відновлення меж земельної ділянки в натурі. За результатами їх роботи – ви отримаєте витяг з Державного земельного кадастру.

Після складання технічної документації із землеустрою відомості вносяться до Державного земельного кадастру. Для цього необхідно звернутися до державного кадастрового реєстратора з такими документами:

  • заявою про внесення відомостей до Державного земельного кадастру;
  • технічною документацією у паперовому та електронному форматі;
  • електронним документом, що містить відомості про результати робіт із землеустрою, які підлягають внесенню до Державного земельного кадастру відповідно до вимог Закону України «Про державний земельний кадастр».

Після присвоєння кадастрового номеру земельної ділянки, потрібно подати документи до територіальної громади .

У заяві необхідно зазначити:

1)ПІБ заявника, його місце проживання;

2)розташування земельної ділянки, її розміри;

3)підстави перебування земельної ділянки у користуванні заявника.

До заяви потрібно додати:

1)копію паспорта заявника та довідку про присвоєння РНОКПП;

2)технічну документацію із землеустрою щодо встановлення/відновлення меж земельної ділянки;

3)витяг з Державного земельного кадастру;

4)електронний файл формату in4 і файл XML (обмінний файл створюється сертифікованим інженером-землевпорядником).

Відповідно до ч.2 ст.118 Земельного кодексу України, за результатом розгляду поданого клопотання відповідний орган у місячний строк з дня отримання технічної документації із землеустрою щодо встановлення/відновлення меж земельної ділянки в натурі приймає рішення про її затвердження та передачу земельної ділянки у власність або вмотивоване рішення про відмову. Рішення сесії про передачу у власність земельної ділянки є підставою для реєстрації права власності на земельну ділянку в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Для реєстрації права власності на земельну ділянку Вам необхідно звернутися з такими документами:

1) заявою встановленої форми;

2) копіями документа, що посвідчує особу та реєстраційного номера облікової картки платника податків;

3) рішенням відповідного органу про передачу земельної ділянку у власність;

4) витягом із Державного земельного кадастру про земельну ділянку;

5) документом, що підтверджує внесення плати за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно.

Зареєструвати право власності можливо: у Центрі надання адміністративних послуг ТГ або у нотаріуса. Після реєстрації ви отримаєте Довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

За надану послугу в ЦНАПі необхідно сплатити адміністративний збір у розмірі 0,1 прожиткового мінімуму для працездатних осіб (станом на 2023 рік – 286,40 грн.). У разі звернення до нотаріуса – адміністративний збір та послуги нотаріуса.

 

 

 

Сектор Надвірнянське бюро правової допомоги

відділу безоплатної правової допомоги

Івано-Франківського місцевого центру

з надання БВПД