ЗВІТ

директора

Ланчинської  гімназії

Ланчинської  селищної  ради  Надвірнянського району

Івано – Франківської області

про роботу

за 2020 – 2021 н.р.

 -- Основним завданням гімназії є створення сприятливого середовища спрямованого на запланований позитивний результат:

Формування:

–  національно  свідомого;

–  всестороннє розвинутого;

–  фізично  здорового  учня.

 

Проблемне  питання,  над  яким  працює  весь  колектив  гімназії:

–  Удосконалення  змісту, форм, методів  і  засобів  навчання  та  виховання, як  фактор  цілісного  формування  особистості. 
Протягом  2020 – 2021 навчального року директором закладу, та педагогічним колективом зроблено певний внесок у підвищення рівня організації навчально – виховного процесу у нашій  гімназії.
 
Відповідно до рішення  виконавчого  комітету  Ланчинської  селищної  ради,   закріплена за закладом територія розподілена між класоводами та класними керівниками. В гімназії станом на 02.01.2021р.навчається 301дитина:

Із  них здобувають:

початкову  освіту – 133  учнів;

базову  середню освіту  – 167  учнів.

Середня наповнюваність класів становить  в загальному 17 учнів.

У гімназії  укомплектовано  18  класів, з них 2 інклюзивні класи: 2 – А, 8 – А.

Останнім часом кількість учнів у гімназії залишається переважно  стабільною:
2018- 2019 н.р. – 317 учнів, 18 класів;
2019-2020н.р. – 303 учнів, 18 класів;

2020-2021н.р. – 301учнів, 18 класів.
    Є  незначне  зменшення  кількості  учнів  у  зв’
язку  з  виїздом  з батьками  за  межі  України.

 Протягом навчального року на базі гімназії  успішно проведені засідання методичних обєднань і семінарів (інтегрованих)

Всі учні 9 – х класів продовжили навчання у навчальних закладах: у 10-х класах ЗНЗ,  у вищих навчальних закладах  І-ІІ рівня акредитації та  професійних  технічних  училищах.

      Перед педагогічним колективом стоять наступні завдання щодо підготовки учнів до ДПА та подашого навчання.

•реалізація завдань НУШ
    розширення системи підготовки  до ДПА через додаткові, індивідуально-групові форми роботи;
    активне впровадження тестування на уроках;
    використання можливостей варіативної складової навчального плану для підготовки учнів до подальшого  навчання.

 

--  Створення  умов  для варіативності  навчання та вжиті заходи  щодо упровадження  інноваційних  педагогічних  технологій  у навчальний  процес.
Враховуючи потреби учнів, кадрові можливості, матеріальну базу  гімназії, перспективу здобуття подальшої освіти випускниками  гімназії, в закладі створені умови для вивчення іноземних мов (англійської мови) з 1 по 9 класи.  Виділено  додаткові  години 5 – 9 класах  з  різних  предметів. Навчальний  заклад  забезпечений  Інтернетом у обидвах корпусах.

--   Організація різних форм  позаурочної  навчально-виховної  роботи.
Виховна робота проводилася згідно плану виховної роботи  гімназії. Силами дитячого самоврядування, під керівництвом класних керівників, педагогів – організаторів , заступника директора з навчально-виховної роботи були організовані і проведені на високому рівні шкільні свята.
Традиційними заходами в  гімназії  стали: Святкування  річниці незалежності  України, святкування  річниці  УПА, День  захисників  Вітчизни,  роковини  Голодомору, Новорічні  свята, Різдвяні  свята, Шевченківські  дні, Великодні  свята, День  матері, День вишиванки, свята  початку  і  закінчення  навчального  року, Дня Героїв України, День пам’
яті  Небесної  Сотні, День соборності  України, День  Героїв  в  бою  під  Крутами  і т.п. Цього року через карантин виховні заходи – у онлайн режимі (у більшості випадків).

  З  метою задоволення потреб і інтересів учнів у  2021р. було організовано роботу гуртків: “ Вокальне  мистецтво”;  “ Літературна творчість”;  “ Флористика”; “Юні  туристи - краєзнавці”; “ Сучасна хореографія”.  

     В закладі протягом 2020 - 2021 року працювали секції з легкої атлетики, футболу.  

Всі  педагоги, які ведуть курси за вибором, гурткові заняття, факультативи мають належну професійну підготовку. Для здійснення навчального плану  гімназія  має необхідне кадрове, методичне та матеріально – технічне забезпечення.
     З метою якісної організації дозвілля та самоорганізації   вихованців  в закладі організовано роботу дитячого самоврядування.
 
Якщо підвести підсумок  усім цим заходам, можна сказати, що всі вони були розраховані на масовість, участь дітей різного віку, залучення до заходів постійних лідерів, активістів, та дітей без спеціальної підготовки і практики. 
Протягом  2020 - 2021 р. учні  гімназії  приймали участь не тільки в шкільних заходах,  але й у  районних, селищних  де показали значні результати .

Пріоритетними завданнями у виховній роботі навчального закладу є забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації. Виховна робота педагогічного колективу була спрямована на виховання підростаючого покоління, взаєморозуміння і взаємопідтримки дітей, батьків, молоді, місцевих організацій, співпрацю у досягненні поставленої мети та завдань. У своїй діяльності керувалися загальнолюдськими цінностями, глибоким розумінням традицій свого народу, свого селища.

Профорієнтаційна підготовка молоді починається ще у шкільні роки. Завдання  гімназії – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота в закладі  здійснюється під час навчально-виховного процесу:

 

1.    Вивчення іноземних мов на уроках;
2.
    Розширення знань про професії на уроках, з мережі Інтернет;
3.
    Позакласні виховні заходи.
    

 

У  гімназії  є профорієнтаційний термінал, з яким із великим задоволенням працюють не лише старшокласники а й молодші учні. 
    Також є профорієнтаційний куточок, який містить цікаві інформаційні матеріали. Допомагають у роботі працівники  центру зайнятості та представники вищих навчальних закладів, які проводять бесіди зі школярами про найрізноманітніші професії, від найпопулярніших до найбільш затребуваних.
Всі випускники 9  класу продовжують навчання.

--   Ужиті заходи щодо забезпечення навчального закладу педагогічними кадрами та доцільність їх розстановки.
У 2020 – 2021 н.р. чисельність працівників закладу становить: педагогічних працівників – 51, з них 4 сумісники, 5 вчителів перебувають у відпустці по догляду за дитиною; обслуговуючого персоналу – 14 чоловік. Мають вищу кваліфікаційну категорію 32  педагоги, першу – 7 педагогів,  другу – 7  педагогів, спеціалістів – 9 чоловік, мають звання “старший вчитель” – 18  педагогів. 
Атестація педагогічних працівників  2020 – 2021 навчального року(6педагогів)  проводилася згідно з Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів України та планом заходів з проведення атестації  педагогічних  працівників  гімназії, який передбачає: перевірку строків проходження курсів підвищення кваліфікації педпрацівників; закріплення вчителів за членами адміністрації школи; виявлення кількості уроків, необхідних для відвідування представниками адміністрації, профкому, членами атестаційної комісії; складання графіку проведення відкритих уроків  педагогів, які атестуються, а також позакласних заходів; вивчення рівня кваліфікації, професійної діяльності та загальної культури в педколективі та серед учнів.
Розподіл навчального навантаження між  педагогами  було проведено відповідно до фаху та кваліфікації за погодженням з профспілковим комітетом  гімназії.

    Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників навчального закладу дозволяють зробити висновок про можливість проведення навчально-виховного процесу на  високому рівні.
--
   Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я  учнів  та педагогічних працівників: 
--   Забезпечення організації харчування та медичного обслуговування учнів та педагогічних працівників.
В закладі створені сприятливі умови для гарячого харчування  всіх  працівників, та учнів.  На даний час харчування відсутнє через відсутність підприємця.

  Медичне обслуговування учнів та працівників гімназії організовано відповідно до нормативно – правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів та вчителів у закладі  є  кабінет  медсестри, де працює медична сестра  за графіком роботи у гімназії, яка організовує систематичне та планове медичне обстеження учнів, забезпечує профілактику дитячих захворювань, та огляд учнів стоматологами. Щорічно на базі Ланчинської  районної  поліклініки діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної  установи у  гімназії  формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно до цих списків видається наказ по  гімназії.

Медичне обслуговування працівників навчального закладу організоване на базі  Ланчинської  районної поліклініки, на  даний  час  центру  первинної  медико – санітарної  допомоги . Вони щорічно проходять профілактичний медогляд у  за графіком кабінету профоглядів медичної установи. Огляди відбуваються  в основному за рахунок держбюджету. Проходження медичного огляду фіксується у санітарних медичних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у  медичної  сестри.
Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення  сприятливих  умов для  безпечного перебування у  гімназії.

У навчальному закладі проводяться заходи щодо здорового способу життя: шкідливості куріння, алкоголю, наркотиків. Крім уроків основ здоров’я, у планах кожного класного керівника є розділ “Заходи по збереженню життя і здоров’я дітей”, де планується послідовна робота оздоровчого характеру з класом.
Медична сестра, адміністрація  закладу, класні  керівники постійно ведуть  нагляд за здоров’ям дітей, якістю харчування, тісно співпрацють із батьками та  громадскістю.

--   Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм.
Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із головних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу  гімназії  з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації  гімназії. Наказом по гімназії  призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створено службу з охорони праці, сплановані заходи.
На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться  інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У  гімназії  є в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщенні  гімназії  розміщено стенд по безпечній поведінці.
 
  Під час навчально-виховного процесу не зафіксовано фактів порушення прав дитини, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм. 
  Разом з тим систематичні перевірки, які проводять відповідні контролюючі установи, викладають в актах та приписах недоліки. Причина наявності даних недоліків у відсутності коштів для їх усунення. Так, наприклад, не працює пожежна сигналізація. Але для її включення необхідні значні кошти.
Перед початком навчального року в кабінетах підвищеної небезпеки комісією поновлюються акти-дозволи на проведення навчальних занять та акти на спортивні споруди.

 Цікавими оздоровчими заходами у  гімназії  є проведення традиційного Дня здоров'я, бесіди з лікарями, показ відеофільмів про шкоду куріння, наркотиків,

алкоголю, виступи  медсестри  закладу на загальношкільних лінійках. У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ «заходи по збереженню життя і здоров'я дітей» де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом.
Завгоспом систематично поновлюються дезінфікуючі та миючі засоби.
--
  Надання соціальної підтримки та допомоги дітям сиротам, дітям позбавленим батьківського піклування, дітям з малозабезпечених сімей, дітям  учасникам  україно  російської  війни.
Соціальний паспорт   гімназії  має такий вигляд: 3  дітей, батьки яких позбавлені батьківського піклування,   5 дітей-напівсиріт, 6 дітей з особливими потребами,  36 дітей, які виховуються в багатодітних сім'ях. Ці  учні постійно перебувають у центрі уваги адміністрації навчального закладу. 
З  метою надання соціальної підтримки протягом року всі діти даних категорій відвідувались за місцем проживання. Проводилась виховна, профілактична та корекційна робота.  Діти  з  малозабезпечених  сімей  1 – 4 класів та діти, батьки яких учасники АТО, діти,котрі навчаються в інклюзивних класах отримують кошти за неотримане харчування.  Троє дітей – сиріт отримують  соціальну допомогу  за  неотримане  гаряче  харчування    Голіней  О.О.  (8 клас ), Сенчук М.В.(5 – Б), Сенчук А.В. (4 – Б).

На  початку  навчального  року отримали  соціальну  допомогу на  спортивний  одяг.

Робота з дітьми пільгових категорій проводиться успішно внаслідок тісної та злагодженої співпраці класних керівників, соціального педагога, практичного психолога, адміністрації   гімназії , учнівського самоврядування та постійного зв’язку з батьками. Є два інклюзивні класи: 2 – А, 8 – А.
--
 Моральне та матеріальне стимулювання учнів і педагогічних працівників, організація їх відпочинку та оздоровлення.

 

Розроблене положення про нагородження і заохочення працівників  та учнів гімназії . Для заохочення педагогічних працівників, учнів та обслуговуючого персоналу встановлені такі форми:  Подяки, Грамоти.  Для  працівників  гімназії  проводиться  щорічна  грошова  винагорода  за  сумлінну  працю  та  зразкове  виконання  службових  обов’язків.

--  Дотримання правопорядку неповнолітніми та вжиті профілактичні заходи щодо попередження правопорушень з їх боку.
В гімназії  наказом  директора  гімназії  створюється щорічно профілактична рада. Вона працює на підставі розробленого Положення про профілактичну раду. На засідання профілактичної ради запрошуються учні, які схильні до правопорушень, та їх батьків. 
Практичним психологом гімназії Іваніщак Н.М. проводяться корекційно – розвиваючі заняття з учнями групи ризику та учнями, що потрапили в складні життєві умови. Разом з тим  за звітний період траплялися поодинокі випадки протиправної поведінки учнів, зокрема: тютюнопаління під час перерв, агресивна поведінка, пропуски занять без поважних причин. Проте, завдяки постійній профілактичній роботі, співпраці з органами внутрішніх справ, сімї і молоді на обліку в кримінальній міліції у справах неповнолітніх УМВС учнів  гімназії немає.

 

Соціальний педагог Чорнищук М.В. веде соціальний паспорт  гімназії, тримає на контролі відвідування учнями занять у гімназії, обстеження санітарно –  побутових умов проблемних сімей, відвідування класними керівниками учнів вдома.
--
   Стан дитячого травматизму.

 

Питання охорони праці та попередження травматизму постійно обговорюється на нарадах при  директорові, педагогічній  раді.
Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. В  гімназії  розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями. Вивчаючи стан травматизму серед дітей, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання.
Інколи  трапляються   незначні травмування учнів на  перервах,  на  майданчику  зі  штучним  покриттям.

    Залучення педагогічної та батьківської громадськості навчального закладу до управління його діяльністю; співпраця з громадськими організаціями.
Виховання учнів в гімназії  і сім'ї – щоденний нерозривний зв'язок, клопіткий творчий процес. Тому педагогічний колектив працює в тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку дитини. Батьки є соціальним замовником  гімназії, а тому беруть активну участь у навчально – виховному процесі, є безпосередніми учасниками навчання та виховання підростаючого покоління. Батьки є учасниками позакласних заходів щодо профорієнтації, світу захоплень, родинними святами та святами пов’язаними з народними звичаями і традиціями українського народу.
Класні керівники співпрацюють із сім'ями своїх вихованців: відвідують дітей вдома; спілкуються з родиною; тримають зв'язок через щоденники; проводять батьківські лекторії, батьківські збори, анкетування. Свої спостереження заносять до «Щоденника психолого-педагогічних спостережень».
 

   Дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян з питань діяльності навчального закладу. Реагування директора на зауваження та пропозиції, викладені батьківським комітетом, радою та піклувальною радою, батьками, представниками інших органів громадського самоврядування.
   В закладі заведений журнал обліку звернень громадян. На батьківських зборах батьки мають можливість  висловити побажання щодо покращення навчально-виховного процесу. Створена рада закладу.  Піклувальна  рада , які підтримують і розвивають матеріально-технічну базу  гімназії. 
  Вони  збираються на свої засідання, на яких розглядають питання навчання і виховання, розвитку  гімназії  та поповнення матеріально-технічної бази. 

Враховуючи зазначене, перед педагогічним колективом залишаються незмінними завдання підвищення якості знань учнів:

-реалізацію програми НУШ
- через покращення якості, удосконалення навчально – виховного процесу;

- виконання сучасних педагогічних технологій під час проведення уроків залучення до навчання комп’ютерів, мережі Internet;

- підвищення мотивації навчання з боку учнів, батьків;

-підготовка учнів до вступу до ВНЗ всіх рівнів акредитації.

 

       Адміністративно господарська діяльність:

  • Станом на 1 вересня 2020 року всі навчальні та службові приміщення відремонтовані власними силами (класи в основному на кошти батьків).
  • За кошти виділені селищною радою були помальовані дерев’яні конструкції огорожі, ремонт і побілка туалетів на території гімназії, добудова даху між їдальнею і корпусом гімназії, установка ринвів, малювання коридорів обидвох корпусів, малювання лавок на території майданчика.
  • Перероблено каналізацію біля центрального корпусу гімназії.
  • Перекрито гребені верха центрального корпусу .
  • На кошти виділені Івано – Франківською обласною радою зроблено заміну електричної проводки у корпусі початкової школи.
  • Завершується будівництво внутрішнього туалету для початкових класів гімназії.
  • Проводиться активна робота  по озелененню коридорів і класних кімнатах.

Проблемні  питання.

  • Заміна котла і ремонт системи опалення в корпусі початкової школи.
  • Потрібна заміна проводки  в центральному корпусі гімназії.
  • Ремонт майданчика зі штучним покриттям.
  • Нема спортзалу.
  • Потрібно перекриття двох корпусів будівлі гімназії.
  • Немає харчування (відсутній підприємець).

 

      12.06.2021р.

 

Директор гімназії _____________ М.В.Петруняк