1. Основні напрямки роботи бібліотеки

 

Основна місія бібліотеки полягає в сприянню творчому розвитку особистості, надання вільного доступу до широкого кола інформаційних ресурсів всім, хто потребує цього. Впроваджувати інноваційні форми роботи. Серед функцій бібліотеки: забезпечення громади села інформацією щодо діяльності місцевих органів влади та самоврядування, економічного стану району, соціальних та правових питань. Намагатися якомога більше задовольняти потреби користувачів, перетворювати свій заклад на інформаційний, громадський центр свого регіону.

Особливу увагу приділяти роботі з дітьми та молоддю, адже вони-майбутнє нашої держави. Головна мета, яку бібліотекар ставить перед собою - це виховання у юнацтва любові до рідного краю, до його історії, рідної природи з використанням краєзнавчої інформації, удосконалення та впровадження нових форм роботи.

Постійно протягом року популяризувати кращі зразки української та зарубіжної літератури, виховувати в користувачів прагнення до пошуку інформації, навичок особистої оцінки, розвивати інтерес дітей до читання, відродження духовності, традицій українського народу, виховання патріотизму та високих моральних якостей.

Важливим напрямком роботи залишається профорієнтаційна робота з читачами: проводити години відвертої розмови, усні журнали. Для найменших читачів організовувати екологічні подорожі, літературні ранки, уроки народознавства та вікторини.

 

При складанні плану враховані такі документи:

Закон України «Про освіту»

Закон України «Про бібліотеку та бібліотечну справу»

Концепція «Про національно-патріотичне виховання дітей та молоді

 

2. Організація обслуговування читачів

 

1.    Своєчасно забезпечувати та інформувати читачів про новинки
надходжень, організовувати книжкові виставки.

2.  Проводити індивідуальні бесіди з користувачами, вивчення інтересів
читачів.

  1. Підбір літератури відповідно запиту читачів з використанням довідкового апарату.
  2. Продовжувати роботу з читачами-боржниками, співпрацювати з вчителями і батьками.

5. Провести акцію «Подаруй книгу бібліотеці».

 

 

3. Зміст і організація роботи з читачами

 

Систематично проводити індивідуальні бесіди з читачами, при видачі книг, при обміні та при записі. Вести облік по незадоволеному попиту читачів на літературу. Систематично працювати з окремими читачами над виявленням читацьких інтересів.

На читацьких формулярах робити замітки, зауваження про інтерес до книги, бесіди. Заповнювати анкетні дані на сторінках формулярів та робити замітки про прочитане. Продовжити роботу клубу «Дивосвіт».

Систематично працювати з групою читачів по виявленню читацького інтересу. Для окремих читачів складати списки рекомендованої літератури. Провести громадські слухання «Думка-громадян про бібліотеку».

 

  1. Довідково-бібліографічне обслуговування читачів

Продовжувати працювати над удосконаленням ДБА. Проводити систематичну роботу з картотекою періодики, з краєзнавчою картотекою, поповнювати та вливати нові надходження з газет та журналів, а застарілу інформацію вилучати з картотеки. Налагодити індивідуальну і групову інформацію.

Постійно інформувати читачів про нові надходження літератури. Проводити консультації та бесіди по вихованню культури читання «як користуватися каталогами, енциклопедіями». Проводити дні періодики, дні інформації, дні сімейного читання. Разом із школою проводити дні народознавства та дні духовності. Провести підписку періодики.

 

5. Формування, використання та зберігання книжкового фонду бібліотеки

1. Ведення сумарного та інвентарного обліку літератури, що надійшла до
книжкового фонду бібліотеки.

2. Бібліографічний опис книг та журналів.

3. Проводити систематичне упорядкування фонду, нових надходжень та
періодики.

4. Ведення зошита заміни втрачених документів книжкового фонду.

5.     Постійно опрацьовувати та реєструвати періодичні видання,
поповнювати ДБА.

6.   Протягом року розставляти книги за бібліотечно-бібліографічною
класифікацією.

7. Постійно вести контроль за збереження книжкового фонду.

8. Доповнювати куточки бук-кросингу новими надходженнями літератури
від читачів.

9.    Раз у місяць проводити санітарний день книжкового фонду та
слідкувати за правильністю розстановки фонду.

10.   Позабюджетними коштами поповнювати фонд бібліотеки - це
подаровані видання та спонсорська допомога

 

6. Національно-патріотичне виховання

1.Різдвяні посиденьки «Різдвяні звичаї». Організувати  книжкову  виставку  «Українське Різдво». (Січень)

2. Провести спільно з клубом різдвяну розколяду «Зірко   різдвяна!   Просимо   до   хати,   будемо сьогодні всі колядувати». (Січень)

3. До Дня Соборності України провести годину цікавої розмови «Україна від подвигу стоїть до сьогодення». Оформити    книжкову    виставку    «Єдина    й неділима». (Січень)

4. Провести вечір пам'яті «Вони загинули за волю України», присвячений Дню пам'яті героїв Крут. (Січень)

5. До   Дня   героїв   Небесної   Сотні   оформити книжкову виставку «Герої завжди поміж нас» та провести  Урок- реквієм У нашій памяті вони назавжди залишились. (Лютий)

6. Провести свято мови Мово моя українська,батьківська,материнська. (Лютий)

7. Година духовності «Світле свято - «Великодня» (Квітень)

8. Літературно- музичне свято Матусю моя дорогенька,це свято даруєм Тобі. (Травень)

9. Тематична виставка до Дня Конституції України «Основа життя - мій закон основний». (Червень)

10. Літературна година «Ніч, коли зацвіла папороть».Разом із клубом Дивосвіт. (Липень)

11. До Дня Незалежності України разом з клубом провести літературно-музичний захід «Україно! Мій коханий краю!». Оформити книжкову виставку «І Україна так і буде і в Україні будемо ми...». (Серпень)

12. До Дня героїв УПА та Дня захисника України провести вечір пам'яті «Герої не вмирають» та створити книжкову виставку «Благословенна та держава, що має відданих синів». (Жовтень)

13. Вечір-вшанування жертв голодомору «Україна пам'ятає - світ визнає» разом з педагогічним колективом. (Листопад) 

14. 3 метою патріотичного виховання юнацтва провести бінарну лекцію в школі із вчителем історії «Сторінками української революції: історико-літературний аналіз подій 1917-1921 років». (листопад)

 

7. Морально-правове виховання

1. Година відвертої розмови «Чи можна жити без конфліктів. (квітень)

2. Година спілкування «Закон: чому ми повинні його знати», запросити юриста. (червень)

3.

Виставка літератури «Ти людина, значить маєш права». (червень)

4. Година інформації Дитинство під захистом законів України (червень) 

5. Організувати зустріч з сімейним лікарем «Бережи себе для життя» (жовтень) 

6. До Всесвітнього Дня доброти «Творіть добро, щоб кращим став цей світ!». (листопад) 

 

8. Ефективні форми краєзнавчої роботи

1. Оформити виставку літератури «Дивосвіт українських зимових свят».(січень)

2.Майстер – клас Хата без рушників, що родина без дітей.(березень)

3.Година спілкування «Дні і роки: крок за кроком – історія Добротова».(червень)

4.Провести годину цікавих повідомлень Творчі обрії митців Прикарпаття.(вересень)

5.Взяти участь у святкуванні дня села Сільські неповторні світанки-моя Батьківщина мала. (вересень)

6.Родинне свято «Ми всі одна сім'я - єдина ми родина».(листопад)

 

9. Екологічне виховання

1.Година реквієм «Ти відомий сьогодні кожному -не ім'ям своїм, а бідою...» до дня вшанування учасників ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС» (квітень)

2.Прес-інформація До Дня Довкілля(19 квіт ) Давайте друзі природу берегти.(квітень)

3.Екологічна прогулянка «Цілющі скарби України разом із клубом Дивосвіт (червень)

4.Екологічна година-рейд по очищенню джерел.(липень)

5.Провести урок здоров'я екологія і здоров'я людини».(жовтень)

 

10. Естетичне виховання

1. Майстер - клас «Талановиті пальчики» з виготовлення аплікацій разом з дитячим клубом Дивосвіт (березень)

2. До міжнародного дня пам'ятників та історичних місць     оформити     книжковий     калейдоскоп «Культурні пам'ятки рідного села». (квітень)

3.Година спілкування «Увічливим і чемним будь про культуру не забудь!».(Травень)

4.Тренінг  «Вишивки, бісероплетіння це мистецтво».(Липень)

5.Організувати свято квітів ‘Осінні фантазії’ разом із клубом Дивосвіт.(Вересень)

6.Урок краси «Що є краса - розлука чи життя?».(Жовтень)

7.Година   естетики   «Як   дарувати   і   приймати подарунки?».(Листопад)

 

11. Популяризація художньої літератури

1.Літературна година до 85 років від дня народження Василя Андрійовича Симоненка.

2. Година спілкування присвячена 115р. від дня народження Уласа Олексійовича Самчука (1905-1987), прозаїка,журналіст,публіцист.

3. Викладна література до 60 років від дня народження Віктора Борисовича Васильчука(1960), українського казкаря, прозаїка,поета.

4. Літературний вечір до 90 років від дня народження Ліни Василівни Костенко(1930) української поетеси.

5. Провести огляд літератури та годину розмови до 125р від дня народження Максима Тадейовича Рильського(1895-1964) українського поета, перекладача.

6. Книжкова виставка до 75 років від дня народження Сергія Сергійовича Дяченка(1945) українського прозаїка, фантаста..

7. Година спілкування до 160 років від дня народження Джеймса Метью Баррі(1860-1937) шотландського казкаря, прозаїка, драматурга.

8. Тематична поличка присвячена 180р від дня народження Марка Лукича Кропивницького(1840-1910), укр. Драматурга.

9. Провести літературний вечір до 120 років від дня народження Антуана де Сент-Екзюпері(1900-1944), французького прозаїка.

10. Оформити книжкову виставку до 140 років від дня народження Володимира Кириловича Винниченка(1880-1951) українського, прозаїка,драматурга.

11. Провести літературну годину до 60р від дня народження Оксани Забужко(1960) українського прозаїка, поета.

12. Провести вечір вшанування до 175р від дня народження Івана Карпенка-Карого (1845-1907)прозаїка,драматурга,актора, режисера.

13. Провести огляд літератури до 100р. від дня народження Джанні Родарі (1920-1980) італійського казкаря, прозаїка, журналіста.

14. Тематична поличка  до 85р. від дня народження Дмитра Семеновича Чередниченка (1935) українського поета,прозаїка,перекладача.

15.Вечір-портрет присвячений 180р.від дня народження Михайла Петровича Старицького (1840-1904) українського драматурга,поета.

16. Провести вечір вшанування до 100р. від дня народження Миколи Даниловича Руденка(1920-2004) українського поета, прозаїка, фантаста.